13 November 2008

Long Road To Heaven..Doktrin Musuh Islam!!!



 
 

AL-FATIHAH buat para Shuhada Bali..Semoga kalian berbahagia di sana dengan ditemani oleh bidadari janjian Allah..aminn


Ketika umat Islam bersedih dengan penangkapan dan kini perginya mujahiden Islam, rupanya dalam diam ada usaha yang pasti dilakukan oleh musuh-musuh Islam yang sengaja membuat propaganda media,malah bukan setakat propaganda tetapi juga FITNAH besar kepada mujahiden.

Kalau ada antara anda sekalian yang sudah pernah menonton filem
"Long Road To Heaven"
adakah anda juga berperasaan marah, benci, kecewa, sama seperti saya dan sahabat-sahabat saya yang sama-sama menyulam rasa saat tertonton filem tersebut?
Saya rasa sudah pasti kan?

Walau mungkin ada antara kita yang kurang bersetuju dengan method pengeboman, tapi pasti akan timbul juga rasa demikian bila melihat agama kita sendiri di hina!!!

Entah saya pun tidak tahu dari mana saya harus bermula untuk berkongsi tentang cerita ini. Penonjolan watak-watak Haji Ismail yang berdialog dengan Hennah Cetrelle mengatakan "tiada jalan pintas ke Syurga"..

Entah tak tahu nak cerita bagaimana. Anda lihat la sendiri..

Part 16 semuanya ada 20 Part.. Mujur setiap part hanya mengambil masa 6 minit dan lebih sedikit atau kurang sedikit.

Dari Abu Hurairah r.a katanya:”Ditanyakan orang kepada nabi s.a.w, amal apakah yang sebanding dengan jihad fi sabilillah? Jawab nabi s.a.w:”Engkau tidak akan sanggup mengamalkannya!.” Orang itu bertanya kembali sampai dua atau tiga kali, namun nabi s.a.w tetap menjawab seperti itu. Terakhir baginda menjawab:”Perbandingan seorang mujahid fi sabilillah (pejuang yang menegakkan agama Allah) sebanding dengan orang yang puasa, mendirikan solat, patuh menjalankan ayat-ayat Allah, tidak berhenti puasa dan solat sampai si mujahid pulang dari medan perjuangan.”


(Muslim)

Daripada Abu Zar r.a katanya, “Aku bertanya Rasulullah SAW : “ Manakah satu amalan lebih utama?” Baginda bersabda: “ Beriman di jalan Allah dan berjihad di jalan-Nya. Aku bertanya lagi : “ Memerdekakan hamba yang manakah yang lebih utama? Baginda bersabda : “ Yang lebih mahal harganya dan yang lebih bernilai di sisi pemiliknya.” Abu Zar bertanya lagi : “ Jika saya tidak dapat melakukannya?” Baginda bersabda : “ Engkau menolong orang yang berbuat atau engkau melakukan untuk orang yang tidak dapat berbuat. Abu Zar bertanya lagi : “Jika saya tidak dapat berbuat?” Sabda baginda : “ Engkau menjauhkan orang dari kejahatan kerana ia satu sedekah yang engkau bersedekah ke atas diri mu.”

(al-Bukahri dan Muslim)

Surah At-Taubah :ayat 38-39

" Wahai orang-orang yang beriman! mengapa kamu, apabila dikatakan kepada kamu :"pergilah beramai-ramai untuk berperang pada jalan Allah ", kamu merasa keberatan ( dan suka tinggal menikmati kesenangan ) di tempat (masing-masing) ? Adakah kamu lebih suka dengan kehidupan dunia daripada akhirat? ( kesukaan kamu itu salah ) kerana kesenangan hidup di dunia ini hanya sedikit jua berbanding degan (kesenangan hidup) di akhirat kelak. Jika kamu tidak pergi beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah-membela agamaNya ), Allah akan menyiksa kamu dengan azab siksa yang tidak terperi sakitnya dan Ia akan menggantikan kamu dengan kaum yang lain. Dan kamu tidak akan dapat mendatangkan bahaya sedikitpun kepadaNya. Dan ingatlah Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.


Jihad Perang mungkin esok

Banyak Ayat Quran dan Hadith yang menerangkan tentang keutamaan jihad dan keutamaan Shahid fisabilillah.. Seorang sahabat
http://kembarasanghamba.blogspot.com/
pernah menghadirkan persoalan "adakah kita sudah bersedia untuk berjihad (perang)" kerana ya memang bila-bila masa sahaja bila Allah mengatakan kun fa ya kun maka ujian perang itu akan diturunkan kepada kita. Saya jadi berfikir sendiri,anak-anak gerakan Islam di Malaysia ini masih hidup dalam kelalaian, adakala boleh menganggap persoalan jihad sekadar main-main, bagaimana kalau sekelip mata sahaja setiap dari kita perlu mengalas senjata. Adakah kita sudah bersedia???

Shuhada di muliakan Allah

Sahabat saya yang sama-sama tertonton filem ini dan sama-sama menyulam rasa
http://www.nuwairahazzahra.blogspot.com/
sempat berdialog "lihatlah matinya para shuhada dimuliakan Allah. Kisah mereka mendapat liputan seluruh dunia. Diingat oleh seluruh dunia" Takbir!!!

Dalam kancah dunia jihad, seseorang bila telah syahid, biasanya mengeluarkan ciri khas yang menyertainya. Hal-hal tersebut sangat familiar ada di kancah jihad Afghanistan, Palestina, Iraq dan kancah jihad lainnya. Sebagai pertanda akan kesyahidan dan persaksian akan perjuangan yang telah dilakukan sebelumnya dengan susah payah. Demikian pula yang terjadi dengan Syuhada Imam Samudera.

Pekikan takbir mengiringi datangnya jenasah para syuhada. Bagi pahlawan di medan perang, sambutan itu menggema , dan mengharu biru. Tidak ada sedikitpun perasaan bahwa mereka adalah teroris dan kriminal seperti yang telah digembar-gemborkan oleh aparat kepolisian, pihak yang melakukan pembunuhan keji terhadap Imam Samudera, Amrozi dan Ustad Mukhlaas. Bahkan warga meneriakan dukungan dan akan terus melanjutkan perjuangan mereka.
Di Serang, Banten, warga berebut untuk men-sholatkan jenazah Imam Samudera. Daya tampung masjid yang terbatas membuat sholat jenazah terpaksa dilakukan hingga empat kali. Kondisi tak jauh beda dengan yang terjadi di Lamongan , Jawa Timur. Ribuan jamaah yang ikut dalam prosesi pemakaman syuhada Tenggulun, memaksa sholat jenazah dilakukan lebih dari dua kali.

Tanda Syahid

Bukti-bukti kesyahidan atas tiga syuhada Bali ini terlihat dengan jelas. Di sekitar rumah kediaman Hj. Tariyem, Ibunda Amrozi, burung berwarna hijau berputar-putar di atas rumah.
Inilah Karomah nyata yang diberikan Alloh kepada ketiga syuhada yang bisa disaksikan oleh ribuan masa yang hadir dengan kasat mata.
Awal mula kemunculan burung (burung Karomah) tersebut bersama kedatangan helikopter pembawa syuhada 2 ekor dari arah timur,dan satu ekor dari arah barat.Kemudian mereka bergabung lalu berputar-putar tepat di atas rumah Assyahid Ust Muklas dan Amrozi.
Selain itu bau semerbak yang keluar dari tubuh syuhada Amrozi dan Ustadz Mukhlaas jelas memancar. Khas bau seorang syahid. Bau itulah yang membuat suasana semakin haru. Para pelayat tak kuasa menahan air mata mereka. Menurut kontributor Muslimdaily, Rofiq, wajah para syuhada terlihat sangat bersih dan tampan. Berseri dan terlihat tersenyum, tidak nampak bekas raut wajah yang menahan kesakitan, meski dibunuh dengan cara ditembak.
Usa berpisahnya kawanan burung karomah tersebut 2 ketimur dan 1 kebarat terlihat lafat Alloh dari awan di langit diatas rumah Amrozi.

Tak jauh berbeda keadaan dengan syuhada Imam Samudera. Menurut Khoirul Anwar, kak Imam Samudera, adiknya terlihat sangat bersih. Wajahnya seperti anak kecil yang baru saja mendapatkan permen. Seperti bayi yang baru saja dimandikan bidan," tuturnya. "Wajahnya begitu bahagia dan bersih. Bibirnya tampak tersenyum," imbuhnya.
Tidak hanya disitu saja keanehan yang terjadi. Menurut Lulu Jamaludin, adik Imam Samudera, kakaknya memancarkan bau wangi seperti minyak wangi yang sering dipakainya. Bahkah darah segar terus saja mengalir dari luka bekas tembak. "Memang darah Syuhada tidak kan pernah kering," ujar Khairul.

Dan Takbir Pun Menjadi Salam Perpisahan

Ribuan pelayat yang berdatangan dari segala penjuru kota, menjadi pertanda atas ketulusan perjuangan mereka. Tujuan dan seruan mereka yang disampaikan melalui wartawan televisi akan keikhlasan dalam memperjuangkan Islam dan kaum Muslimin, terbukti dengan banyaknya orang yang datang untuk memberikan penghormatan terakhir. Entah akankah akan ditemui pejuang yang seperti mereka. Namun tabiat sejarah dan peradaban akan terus berulang. Kematian seorang pejuang akan melahirkan ribuan pejuang. Mati satu tumbuh seribu. Akan lahir mujahid yang mewarisi watak, prinsip, dan pendirian mereka meski dalam segi yang berbeda. Kemudian mereka juga akhirnya akan berakhir sama, menghadapi kematian syahid yang lama sudah mereka damba.

Tubuh saling berdesakan dan perhatian terus tertuju kepada jasad para syuhada sebelum masuk liang lahat. Bibir terus bergumam mengucapkan dzikir dan takbir. Allahu Akbar...!! Selamat jalan wahai syuhada, kami akan mewarisi sifatmu yang mulia. Dan takbir pun menjadi salam perpisahan kita di dunia. (far/MD)

MAKLUMAT DARI LAMAN WEB [LINK]

Bukan Angkara Mereka..Fitnah!!!



Cuba anda perhatikan pula video di atas.. Mungkinkah semua ini benar angkara musuh Islam?? Sebagaimana yang mereka rancang dengan tragedi World Trade Center pada 11 september 2001?? segalanya mungkin.. Dan jika itu benar, maka bersedialah kamu menerima balasan dari Allah!!!!!

Allahua'lam..Segalanya sudah terjadi dan mereka telah pun bertemu Allah.. Semoga Roh mereka ditempatkan dalam golongan Shuhada..aminn..

Bagi kita yang hidup ini semoga kita menjadikan semua ini sebagai satu pengajaran dan meningati mati itu sentiasa mengintai kita..Juga lebih bersedia untuk Jihad yang lebih besar..

Semoga kita semua mendapat pengampunan dari Allah.Amin..



JORDAN..

2 Perkongsian:

  1. Jadikan semangat mereka sebagai contoh ntuk kita mnegakkan kalimah ALLAH di muka bumi...

    ReplyDelete
  2. salam perjuangan,em bgus penulisan enti..jdkan smgt juang syahid i2 sebagai smngat juang dimedan dkwah kita..ALLAHUAKBAR

    ReplyDelete

 

FikrahNazifa Template by Ipietoon Cute Blog Design