13 July 2009

Kerana Obama menjeling Mayara Tavares




[Edisi Kemas Kini : 11.30 p.m] Tiba-tiba saya ingin menulis, padahal saya tengah bengkel sekarang. Tapi keinginan untuk menulis itu membuak-buak melimpah ruah dari hati hingga mampu mengerakkan tangan untuk mula menari-nari di keyboard. Maaflah belakangan ini otak bergerakan brown yang amat sangat. Fuh penat sebenarnya berfikir. Masih berhaibernasi ops..maaf..setelah ditegur saya silap lagi..hibernasi sebenarnya. Terimakasih kepada -sekolah pemikiran p.j-.Kritikal..kritikal...

"dari sudut margin, kiri, kanan, atas, bawah...kena ambil berat juga" Kata tok guru saya di depan sempat masuk ke telinga...(dia cakap apa a....???) -sebenarnya dia tengah komen pasal buletin yang kawan-kawan lain buat...
iklan sebentar...


Sempat saya menjeling ke tab sebelah (berita harian) ... Tergelak muslimat saya bila melihat munculnya kisah si Mayara Tavares yang tiba-tiba popular ke seluruh dunia...hebat sungguh penangkap gambar tu...Lawak..lawak. Mudahnya dunia mengenali dia tanpa perlu bersusah payah mencari populariti. Klik sini untuk Mayara Tavares

Siapa sebenarnya Mayara Tavares
Manolith :
As to Mayara Tavares, she is from the outskirts of Rio de Janero, Brazil and was participating in the J8 (Junior 8) summit portion of the G8 conference. In Brazil, she is a social and progressive activist, helping fight for the rights of children and adolescents in her community, especially those living in the infamous shantytowns of Rio de Janeiro.

-fuh...saya memang kena ambik kelas bahasa inggeris..tolong..sapa volunteer nak jadi guru bi saya? huhu...ye saya memerlukannya.

Kalau anda menyokong saya sebenarnya Si Mayara Tavares ni bukanlah siapa-siapa. Tapi hanya kebetulan Obama terjeling kepada dia...Klik sini untuk berita lanjut versi bharian. Berkemungkinan Obama tidak berniat pun untuk melakukan demikian kalau difikir secara husnozhon (walaupun sebenarnya mungkin tidak patut juga berhusnuzhon dengan Obama).

Syabas kepada penangkap gambar...Kontroversi betul gambar ni. Rasanya berapa bayaran untuk gambar ini? USD 4 billion..Banyak sangat..tetapi saya tidak menafikan.

Oleh itu...bawalah kamera ke mana-mana dan snap di mana-mana. Kerana berkemungkinan satu hari anda mungkin menjadi orang bertuah seperti si penangkap gambar atau mungkin juga Mayara Tavares.

P/s : pernah hampir tertangkap gambar seorang ahli politik wanita yang berciuman pipi dengan seorang ahli politik lelaki yang kedua-duanya parti kerajaan(nama dirahsiakan)...huh..hebat dunia mereka.




::~ Ya ALlah dosaku Menggunung Tinggi, Dapatkah Aku melalui titian Sirot-Mu nanti..sahabat Doakan ana, mampu mengecapi Syurga-Nya. kerana diri ini terlalu banyak dosa ~::

2 Perkongsian:

  1. maksud dia :

    Seperti ke Mayara Tavares, dia adalah dari pesisiran dari Rio de Janero, Brazil dan telah menyertai J8 (SMP 8) bahagian akhir konferens G8 Di Brazil, ia adalah seorang aktivis sosial dan progresif, membantu berjuang untuk hak-hak anak-anak dan remaja dalam masyarakat, khususnya mereka yang tinggal di bandar yang tidak popular spt shantytowns di Rio de Janeiro.

    tolong translate je kot.. hehehe... Ingatkan dah lupa cikgu Laptop ni..

    ReplyDelete

 

FikrahNazifa Template by Ipietoon Cute Blog Design