07 June 2009

Mohon Doa semua untuk 7-9 Jun ini...




InsyaAllah esok akan ada lagi satu program khusus untuk adik-adik Kelab Remaja Ukhuwah Sipitang..Tolong doakan ya semoga semuanya berjalan lancar. Hmm..sebenarnya berat juga hati hendak pergi ke sana. Mungkin disebabkan family tengah berkumpul di rumah...Biasalah cuti-cuti ni semua adik beradik balik. So inilah masanya untuk sekeluarga bersenda gurau, bercerita dari a sampai z, bertukar kisah, saling mengenakan dan saling menyelami merapatkan lagi ikatan.

Tiba-tiba saya dapat sms berbunyi,
"malam ni tidur di flat boleh, kak long ambil"

huhu...bila difikirkan berat juga hati hendak tinggalkan kemesraan family..tetapi memikirkan masih banyak kerja dan perancangan yang belum selesai maka hati yang berat terpaksa diringankan jua...

Benarlah kata orang, dugaan meninggalkan keluarga itu kerana jihad bukanlah senang macam makan keropok plastiknya sedia terbuka atau mee goreng sedia terhidang. Tapi berat hati masyaAllah..Allah sahaja yang tahu..

Berat macam mana pun hati, jihad kena diteruskan. Demi meastikan semuanya berjalan lancar kami malam ini berkampung lagi di rumah milik Kak Long...Bilangan peserta sudah mencapai 20 orang.. fasi juga sudah cukup.. tapi pengisian masih belum betul-betul sattle. Adik-adik pula masih sebenarnya perlu dicari lagi untuk meramaikan lagi tenaga-tenaga kerja yang boleh dilatih dan di suntik sedikit vaksin jihad...

Hmm.. Akhirnya pengangkutan sudah ditetapkan..kesian, adik-adik terpaksa juga naik bas..Tapi yang saya kagum, semangat jiwa jihad cilik ini bukan calang-calang juga..hebat juga diorang ni..apapun..tahniah dan semoga semangat ini akan semakin membesar selepas program nanti sebagai kayu ukur program nanti memberi impak yang positif.

Cuma..saya mohon doa dari semua orang, tolong doakan program ini berjalan lancar sebagaimana yang terbaik yang Allah takdirkan.. Amin....Tolong doakan ya..




JORDAN..

0 Perkongsian:

Post a Comment

 

FikrahNazifa Template by Ipietoon Cute Blog Design