20 November 2009

Blogger upgrade lagi

Bismillahirrahmanirrahim
Alhamdulillah


Wah saya terkejut pagi ni bila mendapati di blogger sudah menambah function baru. Dah boleh upload video sendiri dan boleh define/translate (apa benda ntah). Blogger memang hebat!!!

Tapi ada sesuatu yang kurang sempurna dari penambahbaikkan blogger. Kalau anda-anda perasan, perkhidmatan read-more blogger yang beru sebenarnya masih tidak stabil. Maksud saya apabila ita mengunakan hidmat read-more, apa yang berlaku widget kanan atau kiri akan secara automatik terpindah pula ke bawah. Mungkin ini disebabkan oleh sukatan saiz yang digunakan masih kurang betul.

Tapi jangan risau, caranya untuk memperbetulkan kedudukan widget tu sebenarnya cukup mudah. Tapi ini hanya teori fikrahnazifa setelah melakukan try and error
Caranya ialah dengan anda mengubah dan meng'edjust' la html posting anda apa yang patut. contohnya jika anda mengunakan justify maka padam la apa yang patut. Hmm...tapi mengambil masa juga la sebab anda kena view posting, kalau tak dapat ubah lagi sampai la berjaya... Sebab tu saya namakan dia teori try and error..hehehe...peace..


Ooo ada lagi function baru...dah ada album pla dah...menariknya...apapun blogger juga la yang the best...Tahniah buat blogger.

*** tahniah buat sahabat-sahabat dari DEMA juga PMIUM (Abu Ubaidah & Ustaz Hafizuddin) yang memenangi perbicaraan AUKU ciptaan UM berkenaan menjemput pimpinan politik masuk ke dalam kampus, walaupun akta ini sebenarnya telah dipinda.. Macam-macam hal....---Sempat berkenalan dengan rakan-rakan dari DEMA..mereka memang hebat!!! kredit untuk Ong Jing Cheng



***juga buat sahabat kami Saufi@ Saufi Haraki .. Semoga pertolongan Allah dan keuatan para sahabat sentiasa bersama anta...begitu juga buat sahabat-sahabat puaka lain, Izuddin, Aizat, Syarudeen dan Ustaz Munir.







::~ Ya ALlah dosaku Menggunung Tinggi, Dapatkah Aku melalui titian Sirot-Mu nanti..sahabat Doakan ana, mampu mengecapi Syurga-Nya. kerana diri ini terlalu banyak dosa ~::

0 Perkongsian:

Post a Comment

 

FikrahNazifa Template by Ipietoon Cute Blog Design